کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

هری پاتر و زندانی آزکابان

توجه: اگر جلدهای قبلی این مجموعه را نخوانده اید، این متن ممکن است وقایع آن را لو دهد!

چکیده: اینبار نیز هری پاتر طبق معمول پس از پشت سر گذاشتن سال تحصیلی دومش در هاگوارتز و ماجراهای جذاب در تالار اسرار، برخلاف میلش به خانه دورسلی ها بر می گردد. ولی اینبار اوضاع بدتر هم هست. چرا که عمه مارج برای چند روز مهمان آنهاست. هری از او متنفر است و اگر بدانید که چه خاطرات وحشتناکی از کودکی از او به یاد دارد به او حق می دهید. هری اینبار سعی می کند رفتار خوبی در حضور عمه مارج داشته باشید ولی از سخنانی که میان آنها رد و بدل می شود عصبانی شده و ناخواسته به او آسیب می رساند و به سرعت از خانه فرار می کند. این دومین باری است که هری در حضور آدم های عادی جادو کرده است و به این معناست که از مدرسه اخراج خواهد شد. او منتظر نامه وزارت جادوگری است ولی با برخورد گرم وزیر جادوگری و سایر جادوگرها روبرو می شود. پس از مدتی دلیل این برخوردهای دوستانه را می فهمد. چرا که زندانی ای فراری و خطرناک به دنبال اوست؛ سیریوس بلک ...

 

هری پاتر و زندانی آزکابان جلد سوم از مجموعه هری پاتر نوشته جی.کی. رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی است. خانم رولینگ این کتاب را در سال 1999 نگاشت که بیش از 55 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

به نظر من این کتاب نسبت به دو جلد قبلی جذاب تره و دلیل اون ماجرای رمزآلود و پیچیده اونه که تا آخرین لحظه ادامه داره و نمیتونید در طول ماجرا هیچ چیز رو پیش بینی کنید.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 9 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰


هری پاتر در فیلم زندانی آزکابان
هری پاتر در فیلم زندانی آزکابان

  • ابوالفضل ‌‌
آخرین روز یک محکوم


چکیده: کتاب آخرین روز یک محکوم روایتی غم انگیز از زبان شخصی است که به اعدام محکوم شده است و تا روز موعود در این اندیشه مرگبار به سر می برد؛ محکوم به اعدام... . هر روز با این اندیشه بیدار می شود و هر شب با این اندیشه به خواب می رود. امید های او در دادگاه برای ببخشش، سختی ها و مشکلاتش در زندان، ملاقاتش با خانواده، زندگی اش قبل از رفتن به زندان، افکار، باورها و اعتقاداتش نسبت به وضعیتی که در آن قرار دارد و ... ماجراهایی است که در این کتاب از زبان او می خوانید ...

 

آخرین روز یک محکوم رمانی کوتاه اثر ویکتور هوگو، از مشهورترین نویسندگان و شاعران فرانسوی در جهان است. او در بسیاری از آثار خود (مانند این کتاب و مشهورترین اثر خود، بینوایان) اندیشه ها و انتقادات خود را نسبت به اوضاع جامعه در قالب یک داستان بیان می کند. در این کتاب نیز در قالب شخصیتی که به اعدام محکوم شده است افکار، باورها و انتقاداتش را نسبت به حکم اعدام بیان می کند. این کتاب همانطور که گفته شد ماجرا و روند خاصی ندارد و مجموعه ای است از افکار شخصیت اصلی داستان.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 7 را می دهم. به نظرم نویسنده می تونست روند جذاب تری به داستان بدهد تا خواننده بیشتر به سمت اون کشیده بشه.


ویکتور هوگو

  • ابوالفضل ‌‌
دفتر خاطرات یک بچه چلمن


چکیده: کتاب دفتر خاطرات یک بچة چلمن، ماجراهای پسری نوجوان و دست و پا چلفتی به نام گرِگ هِفلی است که به پیشنهاد مادرش دفتری خریده تا خاطراتش را در آن بنویسد. او میداند که روزی مشهور خواهد شد و میتواند این خاطرات را به طرفدارانش بدهد، ولی اکنون در مدرسه راهنمایی میان دانش آموزانی احمق درس میخواند که چند سر و گردن از او بزرگترند. مشکلاتش در خانواده با پدر و مادر، اختلافاتش با برادرانش، رودریک و مانی، ماجراهای مختلف در مدرسه و با دوست صمیمی اش رولی و ... ماجراهای جذابی است که در یازده جلد این مجموعه میخوانید ...

 

دفتر خاطرات یک بچة چلمن، مجموعه ای یازده جلدی اثر جف کینی، مؤلف و هنرپیشه اهل آمریکاست. این شاهکار داستانی و طنز در سال 2010 پرفروش ترین کتاب آمریکا شده و جزو ده کتاب برتر دنیا در سال 2010 قرار گرفته است. همچنین از چهار جلد این مجموعه چهار فیلم مشهور ساخته شده است. این مجموعه در ایران با نام های دفتر خاطرات بچه لاغرمردنی و خاطرات یک بی عرضه نیز به چاپ رسیده است. من بیشتر جلدهای این مجموعه رو خونده ام و به نظرم برای کودکان و نوجوون ها جذابیت بسیار زیادی داره و چیزی که بر این جذابیت افزوده تصاویر زیبای این کتابه.


جف کینی ، نویسنده مجموعه دفتر خاطرات یک بچه چلمن

جف کینی

متأسفانه نسخة فارسی این مجموعه در اینترنت وجود ندارد. ولی می تونید کتاب های این مجموعه رو از کتابخونه شهرتون به امانت بگیرید و یا از سایت دیجی کالا سفارش بدهید. در صورت تمایل می تونید نسخة انگلیسی این مجموعه را از اینجا دانلود کنید.

  • ابوالفضل ‌‌
مرد لندن


چکیده: کتاب مرد لندن، ماجرای مردی ساده به نام لویی مالوان است که زندگی خود را با شغل سوزن بانی (مسئولیت تعویض مسیر ریل ها در راه آهن) می گذراند. او هر شب به کابین سوزن بانی خود که بر خلاف سوزن بانان دیگر، در مرکز شهر بوده و علاوه بر ایستگاه قطار، ایستگاه کشتی نیز هست رفته و در آنجا به کار خود می پردازد. زندگی او به همین منوال می گذرد تا اینکه شبی از کابین خود اتفاق عجیبی می بیند؛ دو مرد که پس از پیاده شدن از کشتی به درگیری با یکدیگر می پردازند. یکی از آنها تلاش می کند چمدان دیگری را بگیرد که حین درگیری او را به دریا پرتاب می کند و چمدان نیز به همراه او به دریا پرتاب می شود. مرد دیگر برای اینکه لو نرود سریع از آن منطقه فرار می کند. مالوان از سر کنجکاوی ترغیب می شود چمدان را پیدا کند. ولی نمی داند که با این کار، خود را وارد ماجرای خطرناکی می کند ...

 

مرد لندن اثری است از ژرژ سیمنون، نویسندة بلژیکی که بالغ بر 500 اثر کوتاه و بلند دارد و به خاطر رمان های پلیسی و خلق شخصیت کمیسر مگره شهرت بسیاری پیدا کرده است. این کتاب از آثار مشهور سیمنون نیست ولی از نظر من ماجرای جذابی دارد، اگر چه می توانست پایان بهتری داشته باشد. اگر به داستان های پلیسی علاقه دارید، این کتاب می تواند پیشنهاد خوبی به شما باشد :)


ژرژ سیمنون
  • ابوالفضل ‌‌