کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

رمان نود و سه

چکیده: در طول هشتصد سال پادشاهانی که بر فرانسه حکومت می کردند، همه از یک خاندان بودند، اما در سال 1789، لوئی شانزدهم پادشاه وقت فرانسه، به دلیل مخارج سنگین دربار، دیگر قادر به تأمین هزینه های حکومت نبود و وضعیت کشور به وخامت گرایید. سرانجام ملت فرانسه سر به شورش برداشت و خواستار سرنگونی حکومت وقت شد. آنان با تشکیل شورای انقلاب، حکومت مرکزی را موقتاً به دست گرفته و با اعلام جمهوری فرانسه در 22 سپتامبر 1792 شاه را به مرگ محکوم کردند.

در این وضعیت، مردم فرانسه به دو گروه تقسیم شده بودند. بخش عمده مردم، جمهوری خواهان بودند که با تمام توان از حکومت نوپای خود دفاع کرده و در مقابل سلطنت طلبان می جنگیدند.

در سوی دیگر، طرفداران سلطنت قرار داشتند که اغلب شامل دهقانان بخش های "بریتانی" و "وانده" در غرب فرانسه بودند. آنها در آغاز به قصد نجات جان پادشاه و سپس بعد از مرگ او به منظور بر تخت نشاندن پسرش به جنگ با جمهوری نوپای فرانسه برخاستند و در این راه به انتظار یاری از کشورهای قدرتمند اروپایی به ویژه انگلستان بودند.

با شروع داستان، فردی به نام مارکی لانتوناک ملقب به پرنس بریتانی، برگزیده شده است تا طرفداران سلطنت را که در جنگل های "فوژر" در غرب فرانسه پخش شده بودند، جمع کند و بر علیه حکومت فرانسه بشورد ...

 

نود و سه، آخرین رمان ویکتور هوگو، نویسنده، شاعر و نمایشنامه نویس بزرگ فرانسوی است که وقایعی را که در طی انقلاب فرانسه و در سال 1793 رخ داد، بیان می کند. ویکتور هوگو به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد. بسیاری از آثار او (مانند همین کتاب) به بسیاری از اندیشه های سیاسی و هنری رایج در زمان خویش اشاره کرده و بازگوکننده تاریخ معاصر فرانسه است.

هرچند ردپای انقلاب کبیر فرانسه را در بسیاری از نوشته ها و اشعار هوگو می توان یافت، اما رمان نود و سه از این نظر درخشندگی بیشتری دارد. در این رمان حماسی، ویکتور هوگو وقایع تاریخی را با خیالپردازی های هنرمندانه خود آمیخته و اثری بزرگ و ماندگار پدید آورده است. موضوع اصلی کتاب حوادثی است که در سال 1793 در غرب فرانسه و در منطقه های بریتانی و وانده روی داده است.

این کتاب در ایران در دو جلد و با ترجمه محسن حسینی منتشر شده است.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 8 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


ویکتور هوگو

ویکتور هوگو، نویسنده مشهور فرانسوی


***************************************************

  • ابوالفضل ‌‌