کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

معرفی کتاب: مرگ ایوان ایلیچ

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۵۰ ب.ظ

 

چکیده: شروع داستان همراه است با خبر مرگ ایوان ایلیچ، قاضی صاحب منصب روسی در پی تحمل بیماری‌ای دشوار و ناگوار و در ادامه مراسم تشییع پیکر او. در بخش‌های بعدی، کتاب به گذشته باز می‌گردد و زندگی ایوان ایلیچ را تا زمان ابتلایش به بیماری روایت می‌کند. کتاب از درد و رنج‌های جسمی و روحیِ ایوان ایلیچ در مدت سه ماه بیماری جانکاهش سخن می‌گوید، از بی‌رحمی و بی‌توجهیِ اطرافیانش و از امیدواری‌ها و ناامیدی‌های پی در پی...

 

لئو تولستوی، نویسنده‌ی این کتاب، از مشهورترین نویسندگان روسی قرن نوزدهم به شمار می‌رود و با نگاشتن آثار درخشانی همچون جنگ و صلح و آنا کارنینا نام خود را در ادبیات روسیه ماندگار کرده است. تولستوی، رمان کوتاه مرگ ایوان ایلیچ را در سال 1886 به چاپ رساند.

پیام اصلی کتاب درباره‌ی گم شدن معنای حقیقی زندگی در میان روزمرگی‌های ما انسان‌هاست. ایوان ایلیچ که به عقیده‌ی خود و اطرافیانش زندگی موفقی داشته و به عنوان یک قاضی در کارش بسیار ترقی کرده، هنگام نزدیک شدن زمان مرگش، به بیهودگی و بی‌معنی بودن زندگی و کارهایی که انجام داده است پی می‌برد. لئو تولستوی در این رمان کوتاه، روند روحی یک بیمارِ در آستانه‌ی مرگ را با بهترین توصیفات نشان می‌دهد؛ از انکار بیماری و خشم تا افسردگی و در نهایت پذیرش مرگ!

من نسخه‌ی صوتی این کتاب رو با صدای گرم و دلنشین آقای اکبر زنجان‌پور شنیدم و نخستین تجربه‌ی کتاب صوتی برای من بود؛ تجربه‌ای زیبا و در عین حال تلخ و غم‌انگیز... توصیفات کتاب عالی و دقیق بود و درد و رنج ایوان ایلیچ من رو هم واقعاً رنج می‌داد! شما هم می‌تونید کتاب صوتی مرگ ایوان ایلیچ رو از طریق لینک پایان مطلب، به طور رایگان از سایت ایران صدا دریافت کنید. البته در این روزها شاید این کتاب غم‌انگیز گزینه‌ی چندان مناسبی نباشه! :)

نمره‌ی من به این کتاب:

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰

 

************************************************

 

خرید نسخه‌ی الکترونیکی کتاب از سایت فیدیبو

دانلود نسخه‌ی صوتی از سایت ایران صدا

  • موافقین ۹ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۱/۱۵
  • ۵۷۰ نمایش
  • ابوالفضل ‌‌

نظرات (۳)

سلام :)

فکر می‌کنم اگه کتاب صوتی گوش بدم ممکنه حواسم به صدای گوینده پرت بشه و از کتاب لذت نبرم ، چون وقتی شخصی برای طولانی مدت صحبت می‌کنه معمولا این اتفاق برام میافته و متوجه می‌شم چند دقیقه‌س که دیگه صحبتاشو دنبال نمی‌کنم ؛ برای شما پیش نیومد ؟ :)) 

پاسخ:
سلام
این اولین کتاب صوتی‌ای بود که گوش می‌دادم و به‌خاطر تازگی‌ش برام لذت‌بخش بود :) ولی برای من هم جذابیت خوندن کتاب خیلی بیشتر از گوش دادنشه.
بله، برای من هم گاهی اتفاق می‌افتاد که حواسم پرت شه و مجبور بشم چند ثانیه‌ای رو به عقب برگردونم؛ ولی خب سعی می‌کردم با دقت داستان رو پیگیری کنم :) البته شاید به راوی هم خیلی بستگی داشته باشه و وقتی صدای گرم و جذابی داستان رو روایت کنه باعث میشه ذهن‌تون کاملاً درگیر ماجرای داستان بشه.

عالیست:) 

پاسخ:
سپاس :)

واقعا کتاب خوبیه...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">