کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

معرفی کتاب: ابن مشغله

سه شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱ ق.ظ

 

ما زائر دلشکسته‌ی این خاکیم. اگر امید را دمی رها نکردیم، نه بدان دلیل بود که آن را در خود داشتیم؛ بل بدان سبب بود که امید را چون ودیعه‌یی به دست ما سپرده بودند تا به دست دیگران بسپاریم...

چکیده: نادر ابراهیمی در این کتاب از ماجراهای جالب و خواندنیِ شغل‌هایش می‌گوید، از زمان جوانی تا بزرگسالی، از خطاطی، نقاشی و کارهای چاپخانه‌ای گرفته تا به راه انداختن مؤسسات پژوهشی و کار در شرکت‌های بزرگ تجاری. نویسنده در کتاب خود را به سبب تجربه‌ی شغل‌های بسیار، ابن مشغله نامیده است. او روایت می‌کند از ابن مشغله در جستجوی نخستین راه‌های کسب درآمد، از اینکه چگونه ابن مشغله یک «شغل عوض‌کن» حرفه‌ای از آب در می‌آید، از اینکه ابن مشغله هم گاهی گرفتار بیکاری‌های طولانی‌مدت می‌شود و خلاصه از تمام دردسرها و ماجراهای شغلی‌اش برای خواننده تعریف می‌کند...

 

نادر ابراهیمی، از مشهورترین رمان‌نویس‌های معاصر ایرانی است. او ابن مشغله را در سال 1352 و به دنبال آن ابوالمشاغل را در سال 1365 و به عنوان جلد دوم آن منتشر کرد. آتش بدون دود، مردی در تبعید ابدی، یک عاشقانه‌ی آرام و بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم از دیگر آثار درخشان این نویسنده است.

من نثر آقای ابراهیمی رو خیلی دوست دارم و شیوه‌ی نگارش صمیمی و گرم و شیرینش همیشه برای من لذت‌بخش بوده و هست. اما از بین کتاب‌هایی که از این نویسنده خوندم، ابن مشغله رو کمتر پسندیدم. مهم‌ترین دلیلش هم شاید نامنظم بودن روایت‌هاست. نویسنده خاطرات شغلی جالب و طنزآمیزش را چندان منظم تعریف نکرده است و مدام از این شاخه به اون شاخه پریده! همین موضوع تا حدی باعث سردرگمیِ خواننده می‌شود. جلد دوم این کتاب، یعنی ابوالمشاغل، برای من جالب‌تر بود و روایت‌هاش بیشتر به دلم نشست :)

نمره ی من به این کتاب:

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰

 

**************************************************

 

خرید نسخه‌ی الکترونیکی کتاب از سایت طاقچه

دانلود رایگان کتاب صوتی از سایت ایران صدا

مشاهده‌ی سایر کتاب‌های معرفی‌شده از این نویسنده

نظرات (۲)

ممنون بابت معرفی این کتاب.

ولی من دو نمره بیشتر از شما بهش میدم...

پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتون :)
خب سلیقه‌ها متفاوته :) من وقتی این کتاب رو با بقیه‌ی آثاری که از نادر ابراهیمی خونده بودم مقایسه کردم، به‌نظرم پایین‌تر اومد.

ممنونم

 

پاسخ:
ممنون از حضورتون :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">