کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

کتاب پارک وحشت


چکیده: لیزی و برادر بازیگوشش لوک، به همراه دوستش کلی و پدر و مادرشان قرار بود به مسافرتی کوتاه بروند و یک روز را در پارک تفریحی زوگاردنز خوش بگذرانند. ولی تمامی ماجراها از آنجا شروع شد که فهمیدند راه را گم کرده اند و نقشة راه را هم گم کرده بودند.

پس از مدتی طولانی که نتواستند پارک را پیدا کنند، ناامید میشوند و به فکر بازگشت به خانه می افتند که ناگهان به تابلویی برمیخورند: «به پارک وحشت، جایی که کابوس ها اتفاق می افتد، خوش آمدید. یک کیلومتر تا پارک وحشت»

با اصرار بچه ها، به جای پارک زوگاردنز، به پارک وحشت میروند. ولی نمیدانند که رفتن به پارک وحشت چه اشتباه بزرگی است و نمیدانند که تا چند ساعت دیگر، همگی در تابوت هایشان خوابیده اند ...

 

پارک وحشت، شانزدهمین کتاب از مجموعه ترس و لرز، نوشته آر.ال. استاین، نویسنده آمریکایی داستان های ترسناک برای نوجوانان است. استاین بیشتر کتاب هایش را در سه مجموعه تالار وحشت، ترس و لرز و سایه وحشت نگاشته است. او نویسندگی را از نه سالگی با نوشتن داستان های طنز برای همکلاسی هایش آغاز کرد و سپس با نوشتن کتاب وعده ملاقات با یک مرد غریبه، به ادبیات ترسناک وارد شد. کتاب های او با فروش بیش از 300 میلیون نسخه در جهان، او را به یکی از برترین نویسندگان ادبیات ترسناک برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است.

استاین می گوید:

«وظیفة بزرگی دارم و آن سیخ کردن مو بر اندام بچه هاست»

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 7 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


آر.ال. استاین

آر.ال. استاین

  • ابوالفضل ‌‌
رمان امضای مرموز

چکیده:

«فردا ساعت پنج بعد از ظهر زن غیبگو را خواهم کشت»

این عباراتی است که ماسکودن، کارمند ساده یک بنگاه، روی یک کاغذ در کافه دزسپور پیدا کرده و بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع داده است. اکنون چیزی به ساعت پنج بعد از ظهر نمانده است و کارآگاه مگره و همکارانش، چهارصد و هشتاد و دو زن غیبگو که پیش بینی هایشان گاهی درست در می آمد را زیر نظر گرفته و هر لحظه منتظر رسیدن خبری هستند.

بالاخره حادثه روی می دهد. در خیابان کولن کور، زنی به نام ژان با دو ضربه چاقو در خانه خود از پا در آمده است. کارآگاه مگره به سرعت خود را به آن مکان میرساند. جایی که رئیس پلیس ناحیه و بقیه نیز در آنجا حضور دارند. پس از جستجو در خانه، در کمال تعجب پشت در بسته شده آشپزخانه، پیرمردی را می بینند که گویا از واقعه خبر ندارد و یا نقش بازی میکند. بازرسی و تحقیقات آغاز میشود و در ادامه افراد جدیدی به داستان اضافه میشوند. این یکی از پیچیده ترین ماجراهایی است که کارآگاه مگره با آن سر و کار داشته است ...

 

امضای مرموز، از سری داستان های کارآگاه مگره، نوشته ژرژ سیمنون، نویسنده فرانسوی رمان های پلیسی است. نویسنده ای که با خلق شخصیت کمیسر مگره، به یکی از سرشناس ترین نویسندگان داستان های پلیسی تبدیل گشت. سیمنون بیش از 200 رمان و 150 رمان کوتاه و چندین و چند اثر دیگر از خود به جای گذاشته است. اما شهرت او به سبب 75 رمانی است که کمیسر مگره قهرمان آنهاست. استقبال کارگردانان مشهور سینما از آثار او موجب شد تا چندین فیلم سینمایی از آثار او ساخته شود.

ژرژ سیمنون با ایجاد یک ماجرای رمزآلود در ابتدای داستان و با ادامه این روند تا پایان داستان، ذهن خواننده رو به طور کامل درگیر میکند و به تدریج تا سرانجام داستان، اتفاقات رمزگونه داستان را برای خواننده معنا میکند. او به همراه آگاتا کریستی، آرتور کانن دویل (خالق شخصیت شرلوک هلمز)، ریموند چندلر و ... از مشهورترین نویسندگان داستان های پلیسی و جنایی است.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 8 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


ژرژ سیمنون

ژرژ سیمنون، نویسنده رمان امضای مرموز


ژان گابن

ژان گابن، مشهورترین بازیگری که نقش کمیسر مگره را بازی کرده است


***************************************************

  • ابوالفضل ‌‌