کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

معرفی کتاب: آبنبات هل دار

چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱ ق.ظ

 

چکیده: کتاب آبنبات هل دار، شما را به فضایی نوستالژی و صمیمی در دهه ی ۶۰ می برد و با پسرکی بازیگوش و شیطونِ بجنوردی به نام محسن آشنایتان می کند که همواره با بازیگوشی ها و دسته گل به آب دادن هایش، خودش و بقیه را در دردسر می اندازد. او در خانواده ای صمیمی به همراه مادرش، آقاجان، بی بی، برادرش محمد و خواهرش ملیحه زندگی می کند. در این رمان زیبا، درباره ی ماجراها و اتفاقاتی که برای محسن در مدرسه با دوستانش و در خانواده و اطرافیانش می افتد، خاطرات طنز و بامزه ای می خوانید ...

 

آبنبات هل دار رمانی طنز نوشته ی مهرداد صدقی است که در سال ۱۳۹۲ به چاپ رسید. این کتاب که قصه ای دلنشین از شیطنت های یک پسر بجنوردی است، با موفقیت و محبوبیت بسیاری روبرو شد؛ به طوری که نویسنده در سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ رمان های آبنبات پسته ای و آبنبات دارچینی را به عنوان جلدهای بعدی منتشر کرد.

رمان آبنبات هل دار، روایتی جذاب و شیرین از ماجراهای یک خانواده ی بامزه و صمیمی بجنوردی است. به نظرم کتاب بامزه و زیبایی است و گویش بجنوردی شیرین ترش هم کرده است. البته این بامزگی در حدی نیست که در پشت جلد کتاب نوشته: «هنگام مطالعه با صدای آهسته بخندید، همسایه ها خوابیده اند!»؛ ولی در قسمت های متعدد می تواند لبخند بر روی لبانتان بیاورد و شما را از خستگی و روزمرگی دور کند.

برخلاف برخی داستان های طنزی که خونده بودم، این رمان علاوه بر اینکه جنبه ی طنز جذابی داشت، از کشش داستانی خوبی هم برخوردار بود و به راحتی نمی تونید از خوندنش دست بکشید! در طی داستان با مشاهده ی شیطنت های محسن، گاهی اوقات از ته دل می خندید، گاهی اعصاب تان خرد می شود و گاهی هم دلتان به حالش می سوزد!

فقط به نظرم تنها نقطه ضعف کتاب، ۶۰-۷۰ صفحه ی انتهایی کتابه. چون اواخر کتاب محسن تصمیم گرفت بچه خوب و مؤدبی بشه و خب همین موضوع از جنبه طنز کتاب می کاست. ولی بقیه ی ۴۰۰ صفحه ی کتاب به شدت جذاب و بامزه است و به هیچ وجه خسته نمی شید. با خواندن کتاب با شخصیت ها نیز به خوبی ارتباط می گیرید و در پایان کتاب دلتان برایشان تنگ می شود!

نمره ی من به این کتاب:

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰

مهرداد صدقی، نویسنده و طنزپرداز

 

**************************************************

 

خرید کتاب آبنبات هل دار از سایت طاقچه

خرید کتاب صوتی از سایت کتابراه

نظرات (۱)

این کتاب رو دوست دارم بخونم :))

پاسخ:
حتماً بخونید و لذت ببرید :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">