کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

معرفی کتاب: کشتن مرغ مینا + لینک دانلود

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۶:۵۵ ب.ظ
کتاب کشتن مرغ مینا

چکیده: سال ۱۹۳۳ میلادی، آمریکا. زمانی که بی عدالتی، نژادپرستی و تبعیض های نژادی بیداد می کند، اتیکوس فینچ، وکیل سفیدپوست و مهربانی که در شهر کوچک میکوم در ایالت آلاباما ساکن است، وکالت جوان سیاه پوستی به نام تام رابینسون را برعهده می گیرد که به اتهامی ناروا در دادگاه محکوم به اعدام شده است. مردم شهر کوچک میکوم همانند بیشتر مردم آمریکا در آن زمان، مردمی خودپسند و نژادپرست هستند و اتیکوس را به خاطر دفاع از جوانی سیاه پوست سرزنش و تحقیر می کنند. علیرغم این سرزنش ها، اتیکوس فینچ با شجاعت و بی باکی در مقابل بی عدالتی ها می ایستد تا مانع مرگ یک بی گناه شود ...


کشتن مرغ مینا شاهکاری است به قلم هارپر لی، بانوی رمان نویس آمریکایی. این رمان محبوب و پرفروش که در سال ۱۹۶۰ به چاپ رسید، در سال ۱۹۶۱ جایزه پولیتزر را به دست آورد. از زمان انتشار این کتاب تاکنون، بیش از ۴۰ میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان به فروش رفته و به بیش از ۴۰ زبان دنیا ترجمه شده است.

اقتباس سینمایی این کتاب که در سال ۱۹۶۲ و توسط رابرت مولیگان ساخته شد نیز به موفقیت رسید و اکنون در لیست برترین فیلم های جهان قرار دارد.

محبوبیت این رمان نه فقط به خاطر داستان جذابش، بلکه به خاطر تم اصلی آن که روایتی از تبعیض های نژادی علیه سیاه پوستان آمریکایی در قرن بیستم میلادی است، به دست آمده است.

راوی داستان اسکات فینچ، دختر کوچک اتیکوس فینچ است. مواجهه یک دختر خردسال با مسائلی همچون نژادپرستی و تعصبات نژادی و مشاهده سرزنش و تحقیر مردم علیه پدرش، یکی از موضوعاتی است که موجب جذابیت کتاب شده است.

عنوان کتاب برگرفته از صحنه ای است که اتیکوس فینچ یک تفنگ بادی به فرزندانش هدیه می دهد و از آنها درخواست می کند که هیچ گاه به یک مرغ مینا شلیک نکنند؛ زیرا کشتن مرغ مینا گناه است.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 8 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


هارپر لی

هارپر لی، بانوی رمان نویس آمریکایی

فیلم کشتن مرغ مینا

اتیکوس فینچ در کنار تام رابینسون در فیلم کشتن مرغ مینا (۱۹۶۲)

نظرات (۸)

سایت بسیار زیبایی دارین

اگه براتون زحمتی نیست به وبلاگ من هم سر بزنید

پاسخ:
سلام
خیلی ممنون از حضورتون :)
چشم، حتماً به وبلاگ‌تون سر می‌زنم.
مرسی ممنون
پاسخ:
خواهش می‌کنم :)
  • انوشه گلبن
  • باسلام
    ممنون از کتاب حدیدی که به کتاب خانه ام هذیه کردید
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    قابلی نداشت :)) کتاب رو بخونید و لذت ببرید
    راستی اگر هم لطفا اگه مایلید تبادل لینک خبرم کنید
    پاسخ:
    بله موافقم
    شما رو لینک کردم
    سلام شما هم لینک شدی :)
    پاسخ:
    سپاس
  • احمدرضا ‌‌
  • میگن این از اون فیلم‌هایی هست که از خود کتاب هم قوی‌تره. البته من فیلمش رو تا الان ندیدم ولی فکر نمی‌کنم داستانش جوری باشه که فیلمش خوب در بیاد. شما دیدی فیلمشو؟

    پاسخ:
    کتابش داستان فوق‌العاده‌ای نداره که موجب مشهور شدنش شده باشه، بیشتر محبوبیت کتاب به خاطر اینه که به موضوع نژادپرستی و تعصبات نژادی می‌پردازه.
    من هم شنیدم که فیلمش خیلی محبوب و مشهوره، ولی هنوز ندیدمش. البته به نظرم فیلم‌هایی که از روی کتاب‌ها ساخته میشن به‌اندازه‌ی خود کتاب جذاب نیستند.
    شما این کتاب رو خوندید؟
  • احمدرضا ‌‌
  • آره خوندم کتابشو. جالب بود برام متفاوت بودش

  • احمدرضا ‌‌
  • آره خوندمش. جالب بود برام 

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">