کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

معرفی کتاب: تصویر دوریان گری

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۳۴ ب.ظ
تصویر دوریان گری

چکیده: دوریان گرِی، جوانی خوش سیما و برازنده است. همه جا سخن از زیبایی چهره او به میان است و دوریان از این موضوع به خود می بالد.

روزی دوست نقاش او، بازیل، از او تابلویی می کشد و به دوریان هدیه می دهد. دوریان با مشاهده تابلو ناگهان اندوهگین می شود، زیرا متوجه می شود که با گذشت زمان، بالأخره این جوانی و زیبایی او از بین خواهد رفت و چهره ای چروکیده و زشت جای آن را خواهد گرفت. در همان لحظه در دل آرزو می کند که ای کاش همیشه جوان بماند و در عوض، نقاشی اش در تابلو پیر شود؛ غافل از اینکه این آرزو چه عواقب شومی را برایش در پی خواهد داشت ...

 

تصویر دوریان گری، یکی از مشهورترین آثار اسکار وایلد، نویسنده، شاعر و نمایشنامه نویس ایرلندی است که فضایی گوتیک و فلسفی دارد. تازگی موضوع و نگاه متفاوت نویسنده به زشتی و زیبایی، ویژگی مهم این رمان است که بسیاری از خوانندگان را مجذوب خود کرده است. تصویر دوریان گری نوعی رمان تمثیلی و نمادین است که نشان می دهد هنر تا چه اندازه می تواند بر زندگی واقعی افراد تأثیر بگذارد.

هرچند اکنون بسیاری از مردم دنیا این رمان را خوانده اند و اسکار وایلد را به سبب نوشتن آن تحسین کرده اند، ولی در زمان انتشار کتاب در سال 1890، بیشتر مردم آن را پر از ایده های شیطانی می دانستند. وقتی اسکار وایلد در سال 1900 درگذشت، هیچ کس نمی دانست سال ها بعد کتاب های او فروش فوق العاده ای پیدا خواهند کرد و مردم به ارزش واقعی کارهای او پی خواهند برد.

موضوع کتاب و طرح کلی آن برای من هم جالب و متفاوت بود، ولی روند داستان در برخی از قسمت های کتاب بسیار کند و کسل کننده دنبال می شد و خواننده را از خواندن ادامه داستان منصرف می کرد. البته در صفحات پایانی کتاب، جذابیت به داستان باز می گردد و پایان متفاوت و ترسناکی را رقم می زند. هرچند من از خواندن این رمان لذت زیادی نبردم، ولی به نظرم به خاطر داشتن موضوعی متفاوت، ارزش حدأقل یک بار خواندن را دارد.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 6 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


اسکار وایلد، نویسنده رمان تصویر دوریان گری

اسکار وایلد، نویسنده و شاعر ایرلندی


***************************************************


نظرات (۳)

موضوع کتاب که خیلی جالب به نظر میرسه. 
پاسخ:
بله؛ جالب و متفاوت :)
  • نویسنده آشنا
  • داستان جالبی داره:) 
    به نظرم اگه فیلم بسازن از این داستان خیلی جالب میشه!
    پاسخ:
    البته که چند تا فیلم هم از این داستان ساخته شده.
    ممنون از حضورتون :-)
  • نویسنده آشنا
  • خواهش:) اسم فیلم ها؟
    پاسخ:
    سال‌های 1945 ، 1970 و 2009 فیلم‌هایی ساخته شده.
    اسمشون هم اسم خود کتابه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">