کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

معرفی کتاب: قتل های الفبایی + لینک دانلود

شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۲۶ ب.ظ
کتاب قتل های الفبایی

چکیده: نامه ای از شخصی ناشناس که خود را "ای. بی. سی" معرفی کرده است، به دست کارآگاه پوآرو می رسد و به او می گوید که در روز بیست و یکم ماه در شهر اندوور گوش به زنگ باشد. در ابتدا پلیس اسکاتلندیارد این نامه را جدی نمی گیرد. ولی صبح روز بیست و دوم خبر می رسد که پیرزنی به نام آلیس آشر در اندوور به قتل رسیده است. پوآرو به محل جنایت می رود، اما اطلاعات زیادی دستگیرش نمی شود. به عقیده پلیس، قتل پیرزنی ساده در خیابانی فرعی، اهمیت ویژه ای ندارد.

ولی یک ماه بعد نامه دیگری به دست پوآرو می رسد. در این نامه نوشته شده که در روز بیست و پنجم منتظر قتلی دیگر، این بار در بکس هیل باشد. با وجود تمام مراقبت های پلیس، قتل انجام می شود. قربانی، دختر جوانی به نام بتی برنارد است. تحقیقات همچنان ادامه دارد. خیلی زود نامه سوم و به دنبال آن جنایتی دیگر از راه می رسد. در شهر چارلستون، مرد ثروتمندی به نام مایکل کلارک به قتل رسیده است.

چه رابطه ای میان قربانی ها وجود دارد؟ قربانی بعدی چه کسی خواهد بود؟ این قتل های الفبایی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ ...

 

قتل های الفبایی، رمانی نوشته آگاتا کریستی، نویسنده انگلیسی داستان های جنایی و ادبیات کارآگاهی است. موفقیت داستان های آگاتا کریستی، به خصوص آنهایی که درباره ماجراهای کارآگاه پوآرو یا خانم مارپل هستند، تا حدی بوده است که نه تنها برای او لقب «ملکه جنایت» را به ارمغان آورده، بلکه نام او را بالاتر از ژول ورن و شکسپیر، به عنوان پرفروش ترین نویسنده جهان در گینس به ثبت رسانده است. همچنین کتاب های او بیشترین ترجمه را به زبان های مختلف دنیا داشته است. دیوید سوشی، هنرپیشه معروف نقش هرکول پوآرو، قتل های الفبایی را یکی از بهترین رمان های کریستی می داند.

ماجرای رمزآلود کتاب از همان ابتدا، جذابیت بسیاری برای خواندن رمان به وجود می آورد و با ادامه این روند تا پایان کتاب، ذهن خواننده را کاملاً محو داستان خود می کند. همچنین این کتاب مثل همه کتاب های آگاتا کریستی، پایان غیرمنتظره و البته جالبی دارد. اگر شما هم علاقه زیادی به داستان های پلیسی دارید، پیشنهاد می کنم این کتاب جذاب را از دست ندهید. مطمئنم کسانی که به اینگونه رمان ها علاقه ای ندارند هم با خواندن این کتاب، عاشق داستان های پلیسی می شوند! :)

و سپس هیچکس نبود، قتل در عمارت استایلز، مردی با لباس قهوه ای و مرگ بر روی نیل از دیگر رمان های مشهور آگاتا کریستی هستند.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 8 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


آگاتا کریستی، نویسنده کتاب قتل های الفبایی

آگاتا کریستی، ملقب به «ملکه جنایت»

نظرات (۲)

من از سریال پوآرو چندین قسمت دیدم ولی تا حالا هیچ‌کدوم از کتابای آگاتا کریستی رو نخوندم. ممنون بابت معرفی این کتاب.
پاسخ:
سپاس :)
من تا حالا دو تا کتاب از آگاتا کریستی خونده ام که هر دوشون فوق العاده بودند.
  • محمدفاضل گل محمدی
  • این کتاب فوق العاد هستش.
    ارزش خوندن داره.

    فقط فک کنم بیش از یه جلد باشه.

    پایدار باشید.
    پاسخ:
    بله، همه کتاب های آگاتا کریستی فوق‌العاده هستند!

    این کتاب‌شون فقط یک جلده، شاید کتاب دیگه ای مد نظرتونه.

    ممنون از حضورتون :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">