کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

معرفی کتاب: سکوت آفتاب + لینک دانلود

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۱۵ ب.ظ
کتاب سکوت آفتاب

چکیده: اینجا یمن است. سرزمینی که مردمش با عشق به حضرت علی (ع) آشنا هستند، زیرا همه آنها به دست او مسلمان شده اند. چند روز قبل نامه رسانی از شهر کوفه به یمن آمد و نامه ای از امام علی (ع) آورد. امام در این نامه از مردم یمن خواسته بود تا ده نفر را به عنوان نماینده خود به کوفه بفرستند تا وفاداری خود را نسبت به حکومت او نشان داده، با او تجدید پیمان کنند.

اکنون همه مردم یمن در مسجد جمع شده اند؛ زیرا امروز قرار است که آن ده نفر انتخاب شوند. پس از چند ساعت بالأخره بزرگان و ریش سفیدان یمن، نمایندگان خود را انتخاب می کنند. جوانی به نام مُرادی نیز در بین این ده نفر دیده می شود. مرادی از خوشحالی در پوست خود نمی گنجد! قلب او از عشق به علی آکنده است و در انتظار دیدار هر چه زودتر مولای خود می باشد.

بالأخره انتظار مرادی به پایان می رسد و به همراه بقیه نمایندگان، حضرت علی (ع) را ملاقات می کند. او آنقدر امام خود را دوست دارد که به یمن باز نمی گردد و در کوفه ماندگار می شود. مرادی در جنگ نهروان نیز حضور دارد و در مقابل خوارج، دلاورانه می جنگد.

پس از فتح نهروان، مرادی به کوفه بر می گردد و در سراسر شهر می گردد و خبر پیروزی را به مردم می دهد. مرادی همانطور که سوار بر اسب است وارد کوچه ای می شود، اما ای کاش هرگز وارد این کوچه نمی شد! ای کاش هرگز دختر زیبای کوفی را نمی دید و عاشق او نمی شد تا ابن ملجم مرادی، عاشق علی، تبدیل به قاتل علی نگردد ...

 

سکوت آفتاب، رمانی مذهبی نوشته مهدی خدامیان، نویسنده کتاب های تاریخی درباره اهل بیت، مورخ و مفسر قرآن است که ماجرای شهادت حضرت علی (ع) را روایت می کند. مهدی خدامیان در سال 1354 در آران و بیدگل دیده به جهان گشود. وی در سال 1388 موفق به کسب مقام اول مسابقه جهانی کتاب رضوی بیروت گردید. سایر کتاب های این نویسنده نیز صاحب جوایز متعددی شده اند.

از دیگر آثار نویسنده می توان به فریاد مهتاب، آخرین عروس و شیرین تر از عسل اشاره کرد.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 7 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


مهدی خدامیان، نویسنده کتاب سکوت آفتاب

نظرات (۲)

سلام، خیلی خوبه، کتاب هایی که درباره ائمه هست رو دوست دارم، فقط یه سوال ، منابع رو هم ذکر کرده یا از خودش نوشته؟!
پاسخ:
سلام
ممنون :)
بله، آقای خدامیان در تمام کتاب هاش در پایان کتاب منابع تحقیق رو خیلی دقیق می نویسه.
برای این کتاب هم 104 منبع ذکر کرده. همچنین 78 تا پیوست عربی هم برای جملاتی که از زبان اشخاص گفته، آورده.
این عالیه:) ممنون
پاسخ:
سپاس
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">