کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

معرفی کتاب: مردی به نام اُوه

دوشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۴۴ ب.ظ
کتاب مردی به نام اوه

چکیده: اُوه، پیرمردی 59 ساله، عبوس، تنها، کم حرف و افسرده است که به علت داشتن سن زیاد، از کار اخراج شده و همسرش (که او را عاشقانه دوست می داشت) 6 ماه پیش از دنیا رفته است. او افراد دور و برش را درک نمی کند، زندگی سنتی و منضبط خود را دوست دارد، از تکنولوژی هایی که دنیای اطرافش را فرا گرفته، متنفر است و به نظرش تمام کسانی که از تکنولوژی ها استفاده می کنند، هیچ کاری بلد نیستند و هیچ خاصیتی ندارند.

اُوه دیگر امیدی برای ادامه زندگی کسل کننده خود ندارد و به همین علت تصمیم به خودکشی می گیرد. ولی زمانی که خانواده ای ایرانی به همسایگی او می آیند و به طور تصادفی با اُوه روبرو می شوند، زندگی تکراری اُوه رنگ و بوی دیگری می گیرد ...

 

مردی به نام اُوه رمانی به قلم فردریک بکمن، نویسنده سوئدی است که در سال 2012 منتشر شد و در همان سال بیش از 600 هزار نسخه از آن به فروش رفت و رتبه اول پرفروش های سوئد و نیویورک تایمز را از آن خود کرد. موفقیت این کتاب به حدی بود که در سال 2015 فیلمی سوئدی به کارگردانی هانس هولم بر پایه این رمان ساخته و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.

این کتاب به واسطه اینکه یکی از شخصیت های مهم کتاب (پروانه، همسایه اُوه) ایرانی است، در ایران نیز فروش فوق العاده ای پیدا کرد و در سال 96، در رده چهارم پرفروش ترین کتاب های ایران قرار گرفت.

به نظر من ویژگی مهمی که این رمان داشت و باعث موفقیت آن شد، متن ساده، صمیمی و روان کتاب بود که هیچ سختی ای در خواندن کتاب ایجاد نمی کرد و می توانستید به خوبی با شخصیت های کتاب ارتباط برقرار کنید. علاوه بر آن، حرف های زیبایی هم در قالب همین متن صمیمی برای گفتن داشت که همین باعث جذابیت کتاب می شد. در واقع اُوه نمادی از آدم های دوست داشتنی و سالخورده ای است که به اجبار در میان نسلی دیگر زندگی می کنند، اما پیچیدگی ها و تکنولوژی های دنیای اطرافشان را دوست ندارند.

ماجرای اصلی کتاب، برخورد اُوه و خانواده ای است که به تازگی به همسایگی او آمده اند و در طی داستان، خاطرات اُوه و همسرش سونیا را نیز به طرز جالبی مرور می کند.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 8 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


فردریک بکمن، نویسنده کتاب مردی به نام اوه

فردریک بکمن، نویسنده رمان مردی به نام اُوه

نظرات (۳)

وبلاگتون خیلی خیلی خیلی خوبه هاااا!
یک سوال داشتم ازتون،
همه ی این کتاب هایی رو که معرفی کردید خودتون خوندید دیگه درسته؟
خیلی ممنون که کتاب دوستید.
و این که فردریک بکمن کتابای محشر دیگه ای مثل:مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است، بریت ماری اینجا بود، شهرخرس و ... هم داره.
اونا ها خیلی ازمردی به نام اوه قشنگ ترن و به شدت پیشنهاد میشن!

پاسخ:
خیلی ممنون :)
بله، کتاب ها رو اول می خونم و بعد تو وبلاگ معرفی می کنم.

مردی به نام اُوه که به نظرم فوق العاده بود. مخصوصاً سبک نگارش و لحنش رو خیلی دوست داشتم.
ممنون از پیشنهادتون، خودم هم قصد داشتم "مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است" رو بخونم، چون تعریفش رو خیلی شنیده بودم. امیدوارم اون هم مثل همین کتاب جالب باشه. (البته طوری که در وبلاگ تون درباره ش نوشتید، احتمالاً خیلی هم بهتره!)
بازم ممنون از حضورتون
خب خداروشکر!
من چون مردی به نام اوه رو بعد از کتابای دیگش خوندم، به نظرم معمولی اومد. و تازه جدیدا که شهر خرس رو خوندم باز از مادربزرگ هم قشنگ تر بود به نظرم.
البته بحث قشنگی نیست. بحث حس های فوق العاده ایه که هرکتاب بکمن جداگانه به آدم میده :)
و هیچ وقت از بکمن سیرمونی ندارم.
بازهم ممنون از وبلاگتون. خیلی ذوق زده میشم وقتی کتاب خورِ تینیجر پیدا می کنم ؛)
پاسخ:
بله، قطعاً به خاطر همین حس فوق العاده بوده که کتاب هاش اینقدر پرفروش و محبوب شده.
من هم خیلی خوشحالم که با وبلاگتون آشنا شدم :)
  • پیام رنجبران
  • مطالب وبلاگتو دیدم و چند متن رو خوندم؛ عالی ست.

    امیدوارم در این مسیر موفق و ثابت قدم باشید.

    درود بر شما.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون و اینکه دعوتم رو پذیرفتید :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">