کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

معرفی کتاب: زمین انسان ها + لینک دانلود

يكشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۰۳ ب.ظ
کتاب زمین انسان ها

چکیده: زمین انسان ها، مجموعه ای از خاطرات نویسنده از سفرهای هوایی خود به عنوان خلبان است که در طی این سفرها با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم کرده و ماجراهای مختلفی را تجربه می کند.

او در نخستین فصل، خاطراتی از حال و هوای اولین تجربه خلبانی خود را روایت می کند. در فصلی دیگر اعمال جسورانه رفقای خود را به یاد می آورد که وجود خویش را وقف خدمت به دیگران می کنند. همچنین روایتی زیبا را بیان می کند که به همراه دوستش در صحرا از تشنگی و خستگی نیمه جان شده، ولی به طور معجزه آسایی نجات می یابد ...

بریده ای از کتاب:

" زمین بیش از هر کتابی از ما به ما می آموزد، زیرا در برابر ما ایستادگی می کند. بشر هرگاه با مانع درگیر شود توان خود را می آزماید، اما برای چیره شدن بر مانع به ابزاری نیاز دارد، رنده ای یا گاوآهنی می خواهد. برزگر هنگام شخم، رازهای طبیعت را مو به مو بیرون می کشد. و حقیقتی که به دست می آورد، حقیقتی کلی است. هواپیما نیز که ابزار کار هوانوردان است، انسان را با تمام مسائل کهن درگیر می کند. "

 

آنتوان دو سنت اگزوپری، نویسنده و خلبان اهل فرانسه، در 15 فوریه 1938، یکی از پروازهای خود را از نیویورک شروع کرد. اما هواپیمایش در گواتمالا به هنگام برخاستن وازد و سقوط کرد. سنت اگزوپری به شدت مجروح شد و به فرانسه بازگشت و دست نویس مجموعه ای از نوشته های زیبایش را با خود آورد و تحت عنوان زمین انسان ها تدوین کرد. این کتاب جایزه بزرگ داستان آکادمی فرانسه را برد و زمانی که در آمریکا با نام « باد، شن و ستارگان » منتشر گردید، به عنوان بهترین کتاب ماه برگزیده شد.

من پیش از مطالعه این کتاب، رمان پرواز شبانه از همین نویسنده را خوانده بودم که حال و هوایی مانند زمین انسان ها داشت (البته به صورت داستانی)، ولی به نظرم زمین انسان ها دارای متن بسیار روان تری است و علاوه بر آن اندیشه ها و تفکرات نویسنده درباره پرواز و زیبایی های آن، با معانی اخلاقی زیبایی بیان شده است. به نظرم زیباترین قسمت کتاب، بخشی است که ماجرای گرفتاری نویسنده در صحرا را روایت می کند. (فصل هفت: در مرکز صحرا)

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 7 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


آنتوان دوسنت اگزوپری

آنتوان دو سنت اگزوپری، نویسنده و خلبان اهل فرانسه


***************************************************

نظرات (۱)

پولیه؟
پاسخ:
خیر، دانلود کتاب رایگانه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">