کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

معرفی کتاب: شنل + لینک دانلود

سه شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۴۱ ب.ظ
داستان کوتاه شنل


چکیده: داستان کوتاه شنل، روایتی غم انگیز از کارمند فرودست و فقیری به نام آکاکی آکاکیویچ است. او در اداره‌ای سرگرم شغل پاکنویسی است و با درآمد بسیار کمی زندگی خود را می گذراند.

روزی شنل قدیمی و مندرس آکاکیویچ که همیشه مایه تمسخر و ریشخند کارمندان جوان بوده است، پاره می شود. او برای تعمیر شنل خود، نزد دوست خیاطش، بطرویچ، می رود. اما بطرویچ به او می گوید که شنل به حدی پوسیده است که تعمیر کردن آن فایده‌ای ندارد و او می بایست شنل تازه ای بخرد. آکاکیویچ برای به دست آوردن پول برای خرید شنل نو، سختی های زیادی را تحمل می کند: مدت زیادی چراغی روشن نمی کند، وعده های غذایی بسیاری را حذف کرده و از بسیاری از نیازهای خود چشم پوشی می کند. سرانجام با زحمت فراوان موفق به خرید شنل می شود. شادی او از خرید شنل جدید، وصف ناپذیر است. اما افسوس که این شادی مدت زیادی باقی نمی ماند ...

 

شنل، داستانی کوتاه از نیکلای گوگول، نویسنده و طنزپرداز بزرگ روسی است که در سال 1842 منتشر شد. داستان شنل علی‌رغم سادگی و کوتاه بودن، به سبب جنبه واقع بینانه و روان شناختی آن، تأثیر زیادی بر ادبیات روسیه داشته است. به طوری که فیودور داستایفسکی، این داستان را منشأ کل ادبیات جدید روسی دانسته و در مورد آن گفته است: «ما همه از زیر شنل گوگول درآمده‌ایم.»

تاراس بولبا، روح های مرده، داستان کوتاه دماغ و نمایشنامه بازرس از دیگر آثار مشهور نیکلای گوگول اند. همه این آثار همانند همین داستان، سبکی رئالیسم و انتقادی دارند و در تمام آنها قریحه استثنایی گوگول در نویسندگی و طنزپردازی پیداست.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 6 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


نیکلای گوگول

نیکلای گوگول


نظرات (۳)

 سرمنشا اصلی کتاب همنام از جومپا لاهیری از داستان شنل و نویسنده‌ش گوگول میاد
پاسخ:
چه جالب! نمی دونستم تأثیر کتاب تا این حد بوده
خیلی حدتر از اینا تازه!
این روس ها عجیب تاثیرگذارن!
پاسخ:
البته با اینکه یه کمی غم‌انگیز بود، ولی برای من به هیچ وجه تأثیرگذار نبود!
قبول دارم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">