کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

معرفی کتاب: سرود کریسمس

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶ ق.ظ
سرود کریسمس

چکیده: شخصیت اصلی داستان، ابنزر اسکروج، تاجری ثروتمند اما به شدت خسیس است. در روزگاری که مردم شهر هیجان بسیاری برای رسیدن کریسمس و تعطیلات دارند، او هیچ احساسی نسبت به آن ندارد. در این وضعیت، ثروتمندان شهر به مردم فقیر کمک می کنند و همه مردم با هم همدل و مهربان هستند؛ اما اسکروج هیچ مهر و عطوفتی نسبت به اطرافیانش ندارد. خساست و سنگدلی او زبانزد همه مردم شهر است.

روزهای پایانی سال 1843 نیز از راه می رسد. در آستانه سال نو که شهر را شور و غوغای پیش از کریسمس فرا گرفته است، اسکروج خود را در تنهایی خود زندانی کرده است. روز قبل از کریسمس، تنها خواهرزادة پیرمرد تاجر به دیدار او می آید و او را به مهمانی کریسمس دعوت می کند. اسکروج که عاری از هرگونه احساسات و عواطف است، با عصبانیت این دعوت را رد می کند و این مهمانی ها را مزخرف و بیهوده می داند. ولی همان شب ماجراهای بسیار عجیبی برای اسکروج رخ می دهد ...

 

سرود کریسمس رمانی به قلم چارلز دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی قرن نوزدهم میلادی است. این رمان که در کریسمس سال 1843 به چاپ رسید، موفقیت بسیاری کسب کرد و فیلم ها و نمایش های بسیاری از روی آن ساخته شد.

چارلز دیکنز، نویسنده این رمان، یکی از بزرگ ترین نویسنده های معاصر بریتانیا و به عقیده برخی، پس از شکسپیر تأثیرگذارترین نویسنده انگلیسی است. این تأثیرگذاری مدیون شاهکارهایی همچون الیور تویست، آرزوهای بزرگ، دیوید کاپرفیلد و ... است. همه مردم جهان او را برای داستان سرایی هنرمندانه، نثر توانمند و خلق شخصیت های به یاد ماندنی تحسین می کنند.

داستان دو شهر، یکی دیگر از رمان های مشهور چارلز دیکنز، با فروش تقریبی 200 میلیون نسخه، پرفروش ترین رمان تاریخ به حساب می آید.

چارلز دیکنز که در کودکی طعم فقر را چشیده بود، فقیران را خوب می شناخت و در داستان هایش می کوشید تا با نمایش و انعکاس ناکامی های طبقات رنجدیده، نابسامانی های اجتماعی را بهبود بخشد.

این کتاب هم اگرچه کتاب خوب و آموزنده ای بود و ماجرای نسبتاً جذابی هم داشت، ولی به اندازه رمان های شاهکاری که پیش از این از چارلز دیکنز خوانده بودم، از آن لذت نبردم.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 7 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


چارلز دیکنز

چارلز دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی


***************************************************

نظرات (۳)

  • فرهاد کرمی
  • انیمیشن این کتاب رو چندین بار تماشا کرده ام
    پاسخ:
    بله، من هم دیده‌ام. انیمیشنش هم جالبه.
    کتاب رو هم بخونید. به نظرم خوندن کتاب حس جذاب‌تری داره.
    ممنون از حضورتون :)
  • امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)
  • سلام
    من از چارلز دیکنز 4 رمان خوندم
    اما هیچ کدوم به اندازه ی آرزوهای بزرگ دردناک نبود از نظرم 

    پاسخ:
    سلام
    بله، چون چارلز دیکنز خودش در خانواده‌ای فقیر به دنیا اومده، قشر ضعیف و تنگدست جامعه رو به خوبی می شناسه و سعی کرده در تمامی کتاب‌هایش از سختی‌ها و مشقت‌های زندگی اونها یاد کنه که کمی موجب دردناک شدن داستان‌ها میشه.
    ممنون از حضورتون :)

    سلام

    این اولین کتاب چارلز دیکنز بود که خواندم 

    واقعا قشنگ بود 

    نه خسیس ها بلکه  به همه میگه دنیا ارزش نداره

    پاسخ:
    سلام
    چارلز دیکنز واقعاً نویسنده‌ی تواناییه!
    من رمان‌های الیور تویست، آرزوهای بزرگ و دیوید کاپرفیلد رو بیشتر از این داستان پسندیدم و پیشنهاد می‌کنم حتماً مطالعه‌شون کنید :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">