کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

کتاب راز داوینچی

یادداشت میهمان « محسن مهدوی فر »


چکیده: از نیمه شب گذشته است. هنوز به خواب نرفته ام. به حواشی سخنرانی امروزم می اندیشم و ملاقات انجام نشده ام با رییس موزه. بیش از یک ساعت منتظر او بودم اما سرقرار نیامد. چشم هایم تازه گرم شده است که با صدای تلفن به خودم می آیم. چرا الآن؟

پشت خط مسئول پذیرش هتل می گوید شخصی اصرار دارد همین الان مرا ملاقات کند. بیش از آن خسته ام که کسی را ببینم. چند دقیقه بعد صدای زنگ اتاق را می شنوم. حتما کار مهمی پیش آمده که بدون توجه به مخالفت من آمده است. پشت در افسر پلیس فرانسه را میبینم.

به سرعت از پله های موزه لوور بالا می روم. تاریکی و سکوت شب هراسناک است. به خصوص بعد از دیدن عکس جسد رییس موزه، آن هم با آن شکل عجیب. هنوز نمی دانم از یک استاد نمادشناس چه کاری در اینجا برمی آید اما مطمئنا نمیتوانستم از دستور پلیس سرپیچی کنم. در لابی موزه کسی منتظر من است. با هم به سمت سالن آثار داوینچی می رویم، محل ارتکاب قتل ...


تا کنون چیزی از همسر یا فرزندان حضرت مسیح شنیده اید؟ یا فکر می کنید پسر خدا از داشتن خانواده مبراست؟ چرا در هیچ یک از انجیل ها چیزی در این باره نیامده است؟ موضوع اصلی راز کتاب در مورد تاریخ مسیحیت است. این رمان ترکیبی ست زیبا از داستان های خیالی در کنار حقایقی مهم. حقایقی که شاید به نظرتان چندان جذاب نباشد اما طوری در این کتاب مطرح شده که چند روز تبدیل به مهم ترین دغدغه زندگیتان خواهد شد.

راز داوینچی کتاب فوق العاده جذابی ست؛ و پرفروش ترین رمان هزاره سوم. فقط بعد از خواندن آن میتوانید به راز پرفروش بودنش پی ببرید. دن براون نویسنده بریتانیایی خالق این داستان است. سایر رمان های این نویسنده نیز در صدر پرفروش ترین کتاب های تاریخ اند که بعد از خواندن آنها برایتان تعریف خواهم کرد :)

اگر از داستان های معمایی لذت می برید هرگز این کتاب را از دست ندهید!

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 9 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰


دن براون، نویسنده رمان راز داوینچی
دن براون، نویسنده رمان راز داوینچی

  • ابوالفضل ‌‌
و سپس هیچکس نبود

یادداشت میهمان « محسن مهدوی فر »

چکیده: یک مایل بیشتر تا "ایندین آیلند" راه نیست. برخورد امواج خروشان دریا با صخره های سیاه و خشن جزیره را از ساحل شهر میتوان دید. همین منظره خیال رفتن به آنجا را از خاطر هر کسی پاک می کند. شایعات زیادی درباره ی مالک آن بر سر زبان هاست. برخی بازیگری معروف را صاحب آن می دانند؛ بعضی دیگر ثروتمندی انگلیسی را. عده ای نیز جزیره را شیطانی و طلسم شده می دانند.

روزی چند ناشناخته به آنجا دعوت می شوند: یک قاضی، یک پزشک، یک پلیس و هفت نفر دیگر. چه کسی آنها را دعوت کرده است؟ چه سرنوشتی انتظارشان را میکشد؟ خیلی زود میهمانان این شعر کودکانه را می یابند:

ده سرخپوست کوچولو شام می خوردند

یکی از آن ها گلویش گرفت و سپس نه تا بودند

نه سرخپوست کوچولو تا دیروقت بیدار ماندند

یکی از آنها خوابش برد و سپس هشت تا بودند

هشت سرخپوست کوچولو هیزم شکنی می کردند

یکی از آن ها خودش را نصف کرد و سپس هفت تا بودند

...


"و سپس هیچکس نبود" از معروف ترین و اثرگذارترین آثار ادبی جهان و پرفروش ترین رمان جنایی معمایی تاریخ است. پدیدآورنده ی آن، آگاتا کریستی، نویسنده ی مشهور انگلیسی و خالق رمان های جنایی و کارآگاهی ست. شخصیت هایی همچون کارآگاه پوآرو و خانم مارپل زاده ی آثار اوست. وی این کتاب را برترین و درعین حال سخت ترین اثر خود می داند. تا کنون بیش از صد میلیون نسخه از این رمان به فروش رفته و فیلم ها و سریال های متعددی از آن ساخته شده است. نام آگاتا کریستی نیز به عنوان پرفروش ترین نویسنده تاریخ در گینس ثبت شده است.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 8 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰

 


آگاتا کریستی
آگاتا کریستی
  • ابوالفضل ‌‌
همکاری


🔹 پست همکاری 🔹

 

سلام کافه کتابی ها

 

در این چند وقت متأسفانه نتونستم مطلبی در وبلاگ و کانال بذارم. انشاءالله در سال جدید کتاب های بیشتری براتون معرفی می کنم.

 

البته شما هم می تونید در کانال با من همکاری کنید. شما می تونید کتاب هایی رو که خوندید معرفی کنید و به آیدی یا ایمیل من بفرستید تا با نام خودتون در وبلاگ و کانال منتشر شود.

 

برای این کار کافیه چکیده ای از کتاب بنویسید، بعد توضیح مختصری درباره کتاب و نویسنده اون بدید، کتاب رو از دید خودتون تحلیل کنید و در پایان به اون نمره بدید. به همین سادگی!

 

منتظرتون هستم :)


***************************************************

همکاران:

محسن مهدوی‌فر

سیمین اسودی


  • ابوالفضل ‌‌