کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

معرفی رمان

کـــــافه کتاب

مطالعه‌ی کتاب یعنی تبدیل ساعات ملالت‌بار زندگی به ساعات لذت‌بخش!

آخرین نظرات
و سپس هیچکس نبود

یادداشت میهمان « محسن مهدوی فر »

چکیده: یک مایل بیشتر تا "ایندین آیلند" راه نیست. برخورد امواج خروشان دریا با صخره های سیاه و خشن جزیره را از ساحل شهر میتوان دید. همین منظره خیال رفتن به آنجا را از خاطر هر کسی پاک می کند. شایعات زیادی درباره ی مالک آن بر سر زبان هاست. برخی بازیگری معروف را صاحب آن می دانند؛ بعضی دیگر ثروتمندی انگلیسی را. عده ای نیز جزیره را شیطانی و طلسم شده می دانند.

روزی چند ناشناخته به آنجا دعوت می شوند: یک قاضی، یک پزشک، یک پلیس و هفت نفر دیگر. چه کسی آنها را دعوت کرده است؟ چه سرنوشتی انتظارشان را میکشد؟ خیلی زود میهمانان این شعر کودکانه را می یابند:

ده سرخپوست کوچولو شام می خوردند

یکی از آن ها گلویش گرفت و سپس نه تا بودند

نه سرخپوست کوچولو تا دیروقت بیدار ماندند

یکی از آنها خوابش برد و سپس هشت تا بودند

هشت سرخپوست کوچولو هیزم شکنی می کردند

یکی از آن ها خودش را نصف کرد و سپس هفت تا بودند

...


"و سپس هیچکس نبود" از معروف ترین و اثرگذارترین آثار ادبی جهان و پرفروش ترین رمان جنایی معمایی تاریخ است. پدیدآورنده ی آن، آگاتا کریستی، نویسنده ی مشهور انگلیسی و خالق رمان های جنایی و کارآگاهی ست. شخصیت هایی همچون کارآگاه پوآرو و خانم مارپل زاده ی آثار اوست. وی این کتاب را برترین و درعین حال سخت ترین اثر خود می داند. تا کنون بیش از صد میلیون نسخه از این رمان به فروش رفته و فیلم ها و سریال های متعددی از آن ساخته شده است. نام آگاتا کریستی نیز به عنوان پرفروش ترین نویسنده تاریخ در گینس ثبت شده است.

من به این کتاب از یک تا ده نمره ی 8 را می دهم.

✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰

 


آگاتا کریستی
آگاتا کریستی

نظرات (۱)

کتاب فوق العاده ایه
یکی از بهترین رمان های جناییه که خوندم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">